Hagyományteremtő módon útjára indítok a blogon egy teljesen interaktív kérdést. Akinek van véleménye a témával kapcsolatban, kérem fűzze hozzá. Össszetett kérdésről van szó, így jó lenne ha minél több véleményt tudnánk olvasni.

Az utóbbi hónapokban ha kinyitjuk az újságot vagy bekapcsoljuk a TV-t, biztos, hogy kapcsolatba kerülünk egy a gazdaságot érintő negatív hírrel. Emiatt kérdésessé válik, hogy ha elindítunk egy befektetést, azt vajon milyen devizában érdemes megtenni? A döntésnek elég nagy súlya van mert ha jól döntünk akár meg is duplázhatjuk nyereségünket, ha pedig rosszul, az árfolyamveszteség miatt akár el is veszíthetjük a megtermelt nyereséget.

currency-652x300_1.jpg

Szóval mibe is érdemes fektetni? 

EUR? A csapból is az euro válság folyik, de ha sikerül a legfelsőbb szinteken megállapodásra jutni és gyakorlati intézkedéseket tenni, gyorsan vissza tudják nyerni a piac bizalmát.

USD? Az amerikai gazdaság se teljesít fényesen, érdemi javulás ott sincs. Jól jön most az euro válság mert elvonja a figyelmet róluk így olcsóbban lehet finanszírozni az ország adóságállományát. Ha nem javul a gazdaság, a dollár gyengülésére is lehet a továbbiakban számítani.

CHF? Augusztusban a svájci jegybank közbelépett és megakadályozta, hogy tovább erősödjön a frank, ezzel elkerült a többnyire exprotra termelő svájci gazdaság további romlását. De vajon meddig fogja tudni tartani a svájci jegybank a frank árfolyamának fenntartását?

JPY? A válság kirobbanása óta a jen tartósan erősödik. Időközben már volt több intervenció, de idáig tartósan nem sikerült megfordítani a trendet. A Japán gazdaságot is sújtja az exportra visszaható túl erős jen. Ha végrehajtanak egy Svájchoz hasonló beavatkozást, megfordulhat az árfolyam. Vajon megteszik? és ha igen, meddig fognak várni?

GBP? Az Angol gazdaság is hanyatlik. Nem tudják beindítani a gazdasági növekedést. Az euro válsághoz képest talán kisebb a gond, de semmiképpen sem elhanyagolható. Ha probléma van az euroval az komoly hatással lesz a fontra is, és ha sikerül megmenteni, akkor az is. 

AUD? Az arany árának emelkedésével együtt emelkedik az AUD árfolyama is. Évek óta tartósan erősödik és egyelőre semmi jel nincs a fordulásra. Ha fordulat áll be a világgazdságban, az hatással lesz AUD-ra is.

CAD? A válság kezdetétől a kanadai dollár is folyamatosan erősödik. 2011 év elején megtorpant a trend és egy részét visszakorrigálta. Vajon meg is fordul a trend vagy további erősödésre lehet számítani?

A kérdés nagyon komplex és nehéz jól dönteni. Véleményünkre hatással vannak a hírek és sokszor csak visszafele nézünk, figyelmen kívül hagyva, hogy mi történhet meg.

Véleményem szerint nagyon kiszámíthatatlan most a világgazdás helyzete, ezért több felé fogom bontani a befektetésemet. Még nem döntöttem el, hogy milyen arányba és milyen devizákba, de fogom majd jelezni.

A bejegyzés trackback címe:

https://kezeltszamla.blog.hu/api/trackback/id/tr643521223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whiteg71 (törölt) 2012.01.06. 12:23:58

Személy szerint az USD az elsődleges. Dollár mindig is volt, és abban mindig is kereskedtek, meghatározó valuta.
Ami még jó lehet, az a JPY és a GBP.
Az EURO-ban egyáltalán nem bízom, és ugyan most felkapott lett a CHF, de nálam utolsó, mint lehetőség, a világban a kereskedések, elszámolások nem CHF-ben történnek.
Az árfolyamok bármikor bármerre mozdulhatnak, mindegyik fizetőeszköz esetében, ezért én nem ezt nézem, ha nem azt, hogy mi az, ami pénznem uralja (uralta) a világ piacait, az elmúlt 50- 100évben, és ebben a dollár alapú elszámolás a vezető. Egy biztos, a forintnál mindegyik jobb.
A fentiek alapján az én elosztásom ez: 50%: USD, 25%: JPY, 25%: GBP. (egyéb + némi befektetési arany hosszútávra)

ForexInvest 2012.01.07. 15:21:48

A kezelt számláim nekem USD-ben vannak.
Én aranyba is fektettem kezelt számla által, 5 hónap alatt 33%-os teljesítmény jutalék fizetés után.

gizmet 2012.01.08. 14:03:06

@ForexInvest:
Szeretném megkérdezni,hogy melyik cégnél lehet aranyba fektetni kezelt számla által? Előre is köszönöm

ForexInvest 2012.01.08. 14:16:51

@gizmet: Külföldi cég(parton túli),nincs tőkevédelem.

jaccso 2012.01.20. 16:06:48

Sziasztok!

Én jpy-ben tervezek majd számlát nyitni. Én azt látom, hogy a japán intervenciók egyre sikertelenebbek, idő kérdése csak, hogy beszakadjon az usd/jpy, vagy épp az eur/jpy.. Mindenképp gondoltam egy másik számlára is, de egyelőre még nem tudom milyen alapú lenne jó..

attiati 2012.01.23. 19:48:13

Van határidő, hogy a dukascopy számlanyitást követően hány napon/héten belül kell feltölteni pénzzel a számlát?

Most nem emlékszem hirtelen, de mintha olvastam volna valahol.

minuszöt · http://kezeltszamla.blog.hu 2012.01.25. 08:44:25

@net91:
Eltérés csak akkor jelentkezhet ha HUF-ra váltod a pénzt. Az eredmény %-ban ugyanannyi mindig.

KittiFox 2012.01.25. 16:30:07

@jaccso:
Most, hogy korrigált a JPY, jobb vagy rosszabb benne számlát nyitni?

jaccso 2012.01.25. 16:35:27

@KittiFox: jpy gyengült, a forint erősödött, tehát több jpy-t kapsz uazért a forintért. elvileg jó, ha az alap elképzelés is bejön, miszerint para lesz előbb vagy utóbb és a jpy lesz a legfőbb menekülő deviza..

KittiFox 2012.01.27. 11:24:45

@jaccso:
Mekkora esély lehet arra, hogy az alap elképzelés nem jön be egy esetleges JPY trendfordulás miatt? most elég sokat visszakorrigált az árfolyam

jaccso 2012.01.27. 12:30:14

@KittiFox: Jpy trendforduló kb. akkor lenne, ha az eurozóna problémái megoldódnának, és az usa is rendbe rakná a költségvetését. Erre sztem semmi esély, eur adósságok borulni fognak, usa-ban meg választás van.. Átmeneti erősödés elképzelhető, de mihelyst jön a para megy a lé a jpy-be szerintem.

Kérdés esetleg még, hogy milyen távra tervezed a befektetést..

jaccso 2012.01.27. 12:39:47

@net91: a kötések ugyanazok?
én azt gondolom ekkora különbségnek nem szabadna lennie, a profit az profit, a bukó meg bukó. Különbség ott lehet hogy a megynyert devizát konvertálják a számla alapdevizájára, ekkor két különböző koverzió esetén előfordulhat, hogy a két deviza egymáshoz képest erősödött / gyengült - azaz nem ugyanazt a mennyiséget kapod a nyereményért / bukóért arányaiban!

Innen jöhet %-os különbség, de ez az előjelekre nem kellene hogy hatással legyen szerintem!!!

minuszöt · http://kezeltszamla.blog.hu 2012.01.30. 02:36:21

@jaccso:
Szerinted milyen időtávban kedvező a JPY és mikortól válhat kedvezőtlenné?

jaccso 2012.01.30. 10:36:42

@minuszöt: Nehéz a kérdés, szerintem 1, 1.5 éves távlatban már jó lehet, hogy rossz mikor - az passz. Kb. amit fentebb írtam, hogy ha usa elkezdi az adósságát visszafizetni, és / vagy kiléptetnek néhány eurozóna tagot.

nokia2012 2012.02.12. 20:27:17

Sziasztok!
Ha valaki pénzt szeretne kivenni azt hol és hogyan kell kezdeményezni?
Sehol nem látok ilyen lehetőséget...
Van itt egyáltalán valaki a blogindítón kívül aki az alap 1000 dolláron/eurón kívül nagyobb összeggel is belépett?
És olyan aki már vett ki pénzt? Esetleg van valami limit vagy tanulság? Köszi

whiteg71 (törölt) 2012.02.13. 20:07:25

@nokia2012:
Pénzkivételt a Dukascopy banknál kel kezdeményezni. Írj a magyar kapcsolat tartónak és elmondja hogyan.
Szerintem még egyikőnk sem vett ki pénzt a számláról, mert alig hogy elindult a befektetés és még nem hozott ahhoz elég profitot, ezért semmi értelme nem lenne most pénzt kivenni a számláról, majd talán fél, de inkább egy év múlva.

lekezelt1 2012.02.13. 22:39:05

@nokia2012: Szia!

Nekem kb 2 hete nyílt meg a számlám. Kb 2 hónapja kutakodok befektetésekkel kapcsolatban és független véleményekre voltam kíváncsi a kezelt számlákkal kapcsolatban is. Az internetet végigbogarásztam, és ide is így jutottam el...persze megvizsgáltam jó pár lehetőséget, de a hozamszint, svájci bankbiztonság és a költségmentes befektetés meggyőzött. Befektetésem azért vált időszerűnek, mert örököltem és több esélyem nem nagyon lesz az elkövetkező 5-10 évben ennyi pénzből többet csinálni, ugyanis az élet teljesen más területén tevékenykedek... Szó ami szó, a tőzsdéhez se értek és a pénzügyekhez se nagyon, azonban a pénzemet a lehető legnagyobb kontroll alatt akarom tartani! Válaszolva a feltett kérdésedre, több mint 10.000 dollárt raktam be a Premiumba. A Perfectótol Chatan pont ezt kérdeztem meg:mennyi az átlagos befektetési összeg, valamint mennyivel érdemes beszállni- mind2 kérdésre ez volt a válasz:10-15000.

hitetlenül 2012.02.14. 17:29:36

@lekezelt1: Elég bátor vagy! Első alkalomra tőzsdegyakorlat nélkül éppen a legrizikósabb tőzsdeágba befektetni!
Először kisebb tételben,majd a tapasztalat alapján növelni!
A Perfecto-nak éppen az az igen nagy előnye,hogy,ha nem a " PREMIUM"-ba teszed,hanem a "BASIC"-ba és 70% tőkevédettséget állitsz majd,be akkor kb.fél év alatt felnő a számlaérték az alaptőke 100%-ára! Ettől kezdve a tőkédet nem veszitheted el,mert egy svájci bank áll mögötte!. Ezek után mindig kiveszed a keletkező hozam felét. Igy ettől kezdve, csak a hozamok egy részét veszitheted,ami azt jelenti,hogy kisebb lesz az évi hozam.
Ez nagy valószinüséggel még mindig jóval meghaladja a mindenkori banki kamatot! Javaslom,hogy ennek alapján alakitsd át a befektetésedet és ne egy,hanem több számlára,esetleg a másikat svájci frank alapura.
Üdvözlettel:
A tőzsdén sok milliót vesztett" Öreg róka"

istyu 2012.02.17. 09:10:06

@hitetlenül: igen, diverzifikálás, betét/arany/ingatlan/részvény/forex/stb között.
nem okos, de bátor döntés lehet :) csak forexezni, itt is van választék pl. forex: kézi/saját robot/kezelt szla.
nekem is szimpatikus a kezelt szla, én is ide tolnám, de még info és pénzgyűjtésben vagyok.
a perfectos tőkevédelem jobban megnyugtat mint a quntuumos, fél év kockázat, utána beindul a pénznyomda és nullánál rosszabban nem szállhatok ki ekkor - remélhetőleg :)
Írod fent, hogy:
"Javaslom,hogy ennek alapján alakítsd át a befektetésedet és ne egy,hanem több számlára,esetleg a másikat svájci frank alapura. "
Ez nem teljesen értem, több szla alatt mit értesz? Miért jó ha pl. ugyanannál a cégnél két számlám van? Vagy 2-3 különböző devizájú szlára gondolsz? esetleg különböző tőkevédelmű szlákra?

laszlo002 2012.02.20. 10:45:16

Szia minuszöt,
Láttam a Perfecto számládat. Nem tudom hogyan lehet neked ennyi hozam. Nekem 1 hónap alatt 1000USD-ből 1dollár pluszt hozott. Ami nagyon szomorú. Látom neked EUR a számlád. Az enyém még annyi, hogy Basic a számla. Neked Premium? Tudsz bőveb infót adni?
Más
Van valakinek tapasztalata az Optimum Trade-val kapcsolatban?

minuszöt · http://kezeltszamla.blog.hu 2012.02.21. 10:40:01

@laszlo002:
Szia laszlo002!

Nekem Premium számlám van, a Basic eredményeit nem ismerem, de feltételezem, hogy lényeges különbségek vannak. Ha másért nem a kockázat mérete miatt..

minuszöt · http://kezeltszamla.blog.hu 2012.02.21. 10:54:48

@ND1979:
Kedves ND1979 = FXuser!

Idáig rendkívül toleráns voltam az öncélú, gerillás akcióiddal, de úgy gondolom a pofátlanságnak is van határa. Legyél szíves a saját blogod reklámozását máshol megtenni és tartózkodni attól, hogy több felhasználónévvel írsz kommenteket. Ezzel azon kívül, hogy rontod a blog színvonalát, magadat is minősíted.

Megértésedet köszönöm!

Üdv:
minuszöt

laszlo002 2012.02.21. 16:50:39

Köszi minuszöt.
Van egy USD Basic és most nyitottam egy Premium EUR számlát. Meglátjuk melyik mit tud.
Optimum trade-t ismered?
Van QXL USD számlám is, az is elég gyengén működik most.
Van infód ezzekkel kapcsolatban?
Ismersz még hasonókat?

minuszöt · http://kezeltszamla.blog.hu 2012.02.21. 17:46:56

@laszlo002:
Optimumról írtam már korábban elemzést, de személyes tapasztalatom nincsen. Az indulási összeg magasabb sokkal ott, 20eUSD. Elég sok szolgáltató van, de a nagy része komolytalan vagy megbízhatatlan.

laszlo002 2012.02.23. 15:25:10

A Quantum elég gyengén működik. 02.15-óta semmi.

ForexInvest 2012.02.24. 11:15:06

A Quatumnál nekem sincs lezárt kötés 2.15 óta, majd csak lesz.
A Perfectonál most nyitottam Premium számlát.
süti beállítások módosítása